Стратегування регіонального розвитку за воєнного стану

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31617/1.2023(150)01

Ключові слова:

регіональній розвиток, державне адміністрування, публічне управління, воєнний стан, стратегічне планування

Анотація

Традиційні моделі публічного управління в умо­вах тривалих масштабних криз трансформуються, ще більше видозмінюючись в умовах воєнного стану, що акцентує проблему стійкості державно-управлінської системи у військовому конфлікті невизначеної тривалості. Метою статті є визначення особливостей регіонального розвитку в умовах воєнного стану, окреслення трансформацій публіного управління й підходів до стратегування на регіональному рівні. Для цього застосовано емпіричні методи, зокрема аналізу й синтезу, графічний, монографічний, абстрактнологічний, гіпотетичний, теоретичного узагальнення та структурно-функ­ціонального аналізу. В умовах тривалої війни збільшуються ризики посилення владної вертикалі на довгострокову і невизначену перспективу. Нові підходи до стратегування регіонального розвитку України окреслюють пріоритети розвитку регіонів з урахуванням їх диспозицій. Стратегічне планування має базуватися на системному та процесному підходах, бути ризик-орієнтованим, що забезпечить стійкість публічного управління, державне адміністрування на регіональному рівні в умовах воєнного стану та в повоєнній відбудові країни. Застосування біоекологічної моделі у стратегічному плануванні дає змогу комплексно оцінити переваги, ризики й загрози регіонального розвитку, забезпечити децентралізацію владних повноважень та підвищити роль місцевого самоврядування. Такий підхід створює передумови для більш ефективного й прозорого залучення цільових інвестицій у повоєнний розвиток регіонів та громад.

Біографія автора

Ірина ДИННИК , Державний торговельно-економічний університет

к. з  держ. упр., доцент кафедри публічного управління та адміністрування

Посилання

Bodin,Ö., Nohrstedt, D., & Orach, K. (2022). A diagnostic for evaluating collaborative responses to compound emergencies. Progress in Disaster Science. (Vol. 16). https://doi.org/10.1016/j.pdisas.2022.100251

Casalegno, C., Civera, C., Cortese, D., Zardini, A. (2023). In search of the enabling factors for public services resilience: A multidisciplinary and confi-gurational approach. Journal of Innovation & Knowledge. Vol. 8, Issue 1. https://doi.org10.1016/j.jik.2023.100337

Eriksson, K. (2023). Organisational learning without fire? Risk analyses as a basis for developing crisis management capabilities. Safety Science. Vol. 163. https://doi.org/10.1016/j.ssci.2023.106144

Gorinov, P., & Mereniuk, K. (2022). Military law in Ukraine: future prospects for development. Futurity Economics&Law, 2 (3), 18-27. https://doi.org/10.57125/FEL.2022.09.25.03

Marra, M. (2018). The ambiguities of performance-based governance reforms in Italy: Reviving the fortunes of evaluation and performance measurement. Evaluation and Program Planning. Vol. 69, pp. 173-182. https://doi.org/10.1016/j.evalprogplan.2017.02.006

Mcleod, S. (2023). Bronfenbrenner's Ecological Systems Theory. Simply Psychology. Updated on February 20. https://www.simplypsychology.org/Bronfenbrenner.html.

Pereira, P. et al. (2022). The Russian‐Ukrainian armed conflict will push back the sustainable development goals. Geography and Sustainability. Vol 3. Issue 3, (pp. 277-287). https://doi.org/10.1016/j.geosus.2022.09.003

Raut P., Das J., Gochhayat J., & Das K. (2022). Influence of workforce agility on crisis management: Role of job characteristics and higher administrative support in public administration. Materials Today: Proceedings, 61 (3), 647-652. https://doi.org/10.1016/j.matpr.2021.08.121

Tokakis, V., Polychroniou, P., & Boustras, G. (2019). Crisis management in public administration: The three phases model for safety incidents. Safety Science, 113, 37-43. https://doi.org/10.1016/j.ssci.2018.11.013

Borschchevskyi, V., Vasylytsia, А., & Matviiev, Y. (2022). Public administration under conditions of martial law: institutional transformations, strategic planning, and development mechanisms. Public administration and administration, 2 (76).

https://doi.org/10.32840/1813-3401.2022.2.5

Gordon, M., Olentsevych, N., & Kolisnyk, I. (2018). Models of public administration: com-parative analysis and proposals for Ukraine. Public Admi-nistration: Improvement and Development http://www.dy.nayka.com.ua/?op=1&z=1207

Hryshko, V. (2020). Efficiency square of public admi¬nistration. Investment: practice and experience, 17-18, 81-84. State Statistics Service. Expectations of construction enterprises in the 1st quarter of 2023. https://ukrstat.gov.ua/operativ/operativ2023/fin/rp/bud/bud_Ikv_2023_u.pdf

https://doi.org/10.32702/2306-6814.2020.17-18.81

State Statistics Service. Expectations of retail trade enterprises in the 1st quarter of 2023. https://ukrstat.gov.ua/operativ/operativ2023/fin/rp/torg/torg_Ikv_2023_u.pdf

State Statistics Service. Expectations of service sector enterprises in the 1st quarter of 2023. https://ukrstat.gov.ua/operativ/operativ2023/fin/rp/posl/posl_Ikv_2023_u.pdf

State Statistics Service. Expectations of industrial enterprises in February 2023. https://ukrstat.gov.ua/operativ/operativ2023/fin/rp/prom/prom_02_2023_u.pdf

State Statistics Service. Expectations of agricultural enterprises in the 1st quarter of 2023. https://www.ukrstat.gov.ua/operativ/operativ2023/fin/rp/selo/sg_Ikv_2023_u.pdf

Zhyto-myr.info. In January, the arrears on wages in the Zhytomyr region increased by UAH 12.4 million. https://www.zhitomir.info/news_212556.html

During year of war, 800 enterprises have been relocated to safer regions - Tetiana Berezhna. Ministry of Economy of Ukraine (2023). https://www.me.gov.ua/News/Detail?lang=en&id=a700c206-722a-4752-b5bb-78a1063ae9db&title=ZaRikViiniVBilsh

Zabarna, E. M., Vidomenko, O. I., Tomchuk-Ponomarenko, N. V., & Chyrva, H. M. (2022). Analysis of Trends in Socio-Economic Develop-ment in Global and Local Dimensions (Ukrainian Case). Academic Visions, 14. https://academy-vision.org/index.php/av/article/view/97

Kovalenko, O. War Destroyed 35 % of Ukraine's Economy - UN. UNIAN. https://www.unian.ua/economics/finance/viyna-znishchila-35-ekonomiki-ukrajini-oon-12122658.html#:~:text=%D0%92%20%D1%80%D0%B5%D0%B7%D1%83%D0%BB%D1%8C%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%96%20%D0%BF%D0%BE%D0%B2%D0%BD%D0%BE%D0%BC%D0%B0%D1%81%D1%88%D1%82%D0%B0%D0%B1%D0%BD%D0%BE%D1%97%20%D0%B2%D1%96%D0%B9%D0%BD%D0%B8%2C%20%D1%80%D0%BE%D0%B7%D0%B2%D0%BE%D1%86%D1%96%D0%BD%D1%8E%D1%94%D1%82%D1%8C%D1%81%D1%8F%20%D0%B2%205%20%D0%BC%D0%BB%D1%80%D0%B4%20%D0%B4%D0%BE%D0%BB%D0%B0%D1%80%D1%96%D0%B2

Melnyk, M. (2014). Metropolitan processes in the region: conceptual approaches to spatial analysis. Regional economy, 3, 87-97

Mykolyuk, A. V. (2022). Public Administration in the Conditions of Martial Law: Issues of Effectiveness. Public Administration and Adminis-tration in Ukraine, 29, 45-48. http://www.pag-journal.iei.od.ua/archives/2022/29-2022/8.pdf

https://doi.org/10.32843/pma2663-5240-2022.29.8

Moseiko, A. (2019). National security of Ukraine as an object of public administration. Bulletin of the E.O. Didorenko Lviv State University of Internal Affairs, 2 (86. https://doi.org/10.33766/2524-0323.86.42-52

Siniavska, A., Povalena, M., & Nosevych, N. (2023). Legal regime of martial law: analysis of Ukrainian legislation. Academic Visions, 17. https://academy-vision.org/index.php/av/article/view/237

Tarasovskyi, Y. (2023). War has set Ukraine back 15 years in poverty issues - World Bank. Forbes Ukraine magazine. https://forbes.ua/news/viyna-vidkinula-ukrainu-na-15-rokiv-nazad-u-pitannyakh-bidnosti-svitoviy-bank-23022023-11923

Fedorin, V. (2023). Minister of Finance Serhiy Marchenko on Economic Consequences of War: 50 % of Ukraine's GDP is Concentrated in 10 Regions Affected by the War. Forbes Ukraine. https://forbes.ua/inside/na-desyat-okhoplenikh-viynoyu-regioniv-pripadae-50-vvp-ukraini-ministr-finansiv-sergiy-marchenko-pro-ekonomichni-naslidki-viyni-intervyu-14032022-4595. https://doi.org/10.1111/amet.13140

Filipenko, A. (2019). Conceptual Structure of the Digital Economy. Digitalization of the Modern System of International Economic Relations: Proceedings of the International Scientific and Practical Conference, 20. 1. http://journals.iir.kiev.ua/index.php/ec_n/article/view/3751

Khytra, A. (2018). Comprehensive provision for responding to crisis situations that threaten national security of Ukraine. Scientific Notes of Lviv University of Business and Law, 20, 201-206. Retrieved from https://nzlubp.org.ua/index.php/journal/article/view/120

Khytra, A. (2021). Implementation of measures to respond to crisis situations that threaten national security, based on the capabilities of military formations and law enforcement agencies. Scientific Notes of Lviv University of Business and Law, 31, 95-101. https://doi:10.5281/zenodo.6644630

Chystokletov, L. (2022). Administrative and Legal Support of Business Entities in the Conditions of Martial Law. Academic Visions, 12. https://academy-vision.org/index.php/av/article/view/82

Shevchuk, A. (2021). Security sector of Ukraine as an object of public administration. Administrative Law and Process, 2, 138-142. https://doi.org/10.32849/2663-5313/2021.2.25

Yaloha, T. O., Bilan, V. V., & Hromadskyi, R. A. (2023). Creative Industries as Drivers of Global Economic Development: Risks Forecast of Post-War Reconstruction in Ukraine. Academic Visions, 16. https://academy-vision.org/index.php/av/article/view/187

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-09-05

Як цитувати

[1]
ДИННИК , І. 2023. Стратегування регіонального розвитку за воєнного стану. Scientia fructuosa. 150, 4 (Вер 2023), 4–18. DOI:https://doi.org/10.31617/1.2023(150)01.

Номер

Розділ

ДЕРЖАВА ТА ЕКОНОМІКА

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають